" مینی پیسی ها "

photo_2024-06-27_12-36-57

💠 تعریف

مینی پی سی (Mini PC) یا کامپیوتر کوچک علیرغم داشتن ابعادی کوچک، از قدرت و کارایی بالایی برخوردار است. مصرف انرژی نیز در این سیستم ها به مراتب کمتر است. همچنین هماهنگی قطعات در این سیستم ها توسط کمپانی سازنده، راندمان بسیار بالایی را برای کاربر فراهم نموده است. نگهداری و تعمیر مینی پی سی نیز نسبت به کامپیوتر های دسکتاپ و ال این وان ها ساده تر است. این کامپیوترهای کوچک می توانند قدرت و سرعت را در هر نوع پردازشی برای شما به ارمغان بیاورند.

✴انواع مینی پی سی چیست؟

امروزه با افزایش چشمگیر و رشد روز افزون کامپیوترهای کوچک برند های معتبر زیادی در سطح دنیا به تولید مینی پی سی مشغول هستند. از جمله بهترین برندها می توان از مینی پی سی اینتل، مینی پی سی دل، مینی پی سی ایسوس، مینی پی سی ازراک، مینی پی سی اچ پی نام برد.

🔶 امروزه با گسترش روز افزون صنعت بازی های رایانه ای سخت افزار مورد نیاز این بازی ها نیز بطور چشمگیری ارتقا پیدا کرده است. شرکت های تولید کامپیوترهای کوچک نیز از بازار عقب نمانده و اقدام به تولید مینی پی سی گیمینگ نموده اند. این کامپیوتر های کوچک علیرغم اندازه کوچکشان سخت افزاری بسیار قوی داشته و در برخی از مدل ها قابلت ارتقا یا اضافه نمودن کارت گرافیک مجزا را نیز داشته که برای سیستم های گیمینگ یک مزیت محسوب می شود. مینی پی سی اداری یا کامپیوتر کوچک اداری مناسب ادارات کوچک تا بزرگ بوده و علاوه بر اقتصادی بودن باعث افزایش فضای مفید کاری می شود. این مینی پی سی ها عموما کاربری عمومی داشته و از سخت افزار متوسط برخوردار است. که نیاز هایی مانند نرم افزار های آفیس و اداری را به راحتی برآورده می کنند.

🔵 کامپیوتر کوچک خانگی بسته به نیاز کاربر می تواند دارای سخت افزار متوسط یا بسیار قوی باشد. از آنجایی که بیشتر مینی کامپیوتر های موجود در بازار از چند مانیتور به طور همزمان پشتیبانی می کنند، می توان این مینی کامپیوتر ها را به دیتا پرژکتور، تلویزیون و.. وصل نمود و یا به عنوان یک ساندبار حرفه ای استفاده نمود. مینی کامپیوتر های سازمانی که با نام تین کلاینت هم شناخته می شوند. قابلیت این را دارند که در مواقعی که نیاز به منابع سخت افزاری بیشتر است از منابع سخت افزاری سرور استفاده کنند. به همین دلیل این مینی پی سی ها قیمت به مراتب پایین تری داشته و برای سازمان ها با تعداد کاربران زیاد مقرون به صرفه می باشد.

✅ مزایای مینی پی سی

🟥 در پاسخ به سوال مزایای مینی کامپیوتر چیست می توان به اندازه بسیار کوچک، طراحی زیبا و منحصر به فرد، کارایی بالا، مصرف بسیار کم برق نسبت به کامپیوترهای شخصی، تنوع محصولات، قابلیت شخصی‌سازی و ارتقا، قابلیت حمل آسان، حرارت کم، عدم تولید آلودگی صوتی، تنوع پورت‌ها، نصب آسان در پشت مانیتور و تلویزیون، قیمت مناسب و کیفیت بسیار بالای قطعات اشاره کرد.

🟩 همچنین از دیگر مزایای مینی پی سی و کاربردهای مینی کامپیوتر این است که به عنوان تین کلاینت یا کامپیوتر شخصی، هوشمند‌سازی سالن‌های کنفرانس، دکل‌های تصویر‌برداری راهنمایی و رانندگی، مانیتورینگ، تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر، کیوسک‌های دیجیتال، سیستم سرگرمی خانگی، گیمینگ و تدوین محتوا قابل استفاده است. خوب است بدانید که یکی از کاربرد های اساسی، استفاده از مینی کامپیوتر برای دوربین های مدار بسته است. که در مراکز دولتی و خصوصی و سازمان ها بسیار پر استفاده است.

🟦 مینی‌پی‌سی‌ های اینتل با هارد دیسک‌های متفاوت در برآورده کردن سرعت و ذخیره‌سازی، عملکرد قابل قبولی دارد تا به راحتی بتوانید آن را به هر دستگاه جانبی متصل کرده و داده‌های خود را با سرعت بالا منتقل کنید و با پشتیبانی از سه نمایشگر، می‌توانید در چند صفحه نمایش فعالیت خود را انجام دهید.

بستن
مقایسه