photo_2024-06-19_14-51-40

" آل این وان ها "

💠 تعریف

کامپیوترهای شخصی آل این وان (AIO PC) رایانه‌های رومیزی ساده‌ای هستند که همه اجزای یک رایانه رومیزی به جز صفحه کلید و ماوس را در یک واحد ادغام می‌کنند. به عبارت ساده‌تر، این رایانه‌ای است که به جای داشتن یک کیس جداگانه از نمایشگر، همه اجزای دسکتاپ را در یک واحد ترکیب می‌کند.

 

💢 آل این وان ها به لحاظ شکل ظاهری در واقع محصولی حدواسط لپ تاپ و کامپیوتر هستند. بدین معنا که این دستگاه از نظر فشردگی و نظم چیزی شبیه به لپ تاپ و به لحاظ شکل ظاهری، محصولی شبیه به کامپیوترهای رومیزی است.  در آل این وان کیس هایی که در کامپیوترهای قدیمی رومیزی وجود داشت کنار گذاشته شده است. این موضوع سبب گشته تا کاربرانی که در جستجوی یک دستگاه جمع و جور با قابلیت های بالا هستند، بتوانند محصول مورد نظر خویش را در میان آل این وان ها بیابند.

💢 کاربری بالای کامپیوترهای رومیزی در بعضی مکان ها نظیر ادارات و سازمان ها و وجود تقاضا برای این محصول سبب گشت تا تولیدکنندگان کامپیوترهای رومیزی به فکر رفع ایرادات این محصول و ارتقاء آن باشند. مسئله اِشغال فضای زیاد توسط این دستگاه یکی از ایرادات آن بود که با تولید آل این وان مرتفع گشته است. 

 

💥 فضای اشغال کم و جمع و جور بودن این محصول باعث شده که از آن در ادارات، سازمان‌ها و سایر مکان‌هایی که فضای کمی در اختیار دارند استفاده شود. نداشتن کیس و جمع و جور بودن این محصول دلیلی بر کم بودن قابلیت‌ها و امکانات آن نیست. اکثر کامپیوترهای آل این وان امکاناتی مانند وبکم، مشخصات سخت افزاری مناسب، صفحه‌نمایش لمسی و سایر امکانات را ارائه می‌کنند.
در حال حاضر آل این وان هایِ موجود، کیس و اسپیکر جداگانه ندارند اما امکاناتی بالاتر از یک کامپیوتر خانگی را در خود جای داده اند.  آل این وان های عرضه شده به بازارهای جهانی صفحه نمایش لمسی و وب کم دارند. این دستگاه ماوس و صفحه کلید لمسی را دارد و پورتهای جانبی را در خود داده است.

 

✅ مزایای آل این وان چیست؟

پس از آنکه متوجه شدیم آل این وان چیست به سراغ مزایای آل این وان می‌ رویم. All-in-one که بطور مخفف AIO هم نامیده می شود، نسبت به کامپیوتر رومیزی یا همان دسکتاپ مزایایی دارد که به بررسی برخی از آنها خواهیم پرداخت.

  1. اشغال فضای کمتر از بدیهی ترین مزایای آل این وان است که باعث می شود این محصول یک انتخاب عالی برای آپارتمان ها و اداراتی باشد که فضای کمی دارند.
  2.  آل این وان ها برق بسیار کمتری هم استفاده می کنند به طوری که مصرف برقشان نسبت به دسکتاپ ها در حدود 86 درصد کمتر است.
  3. آل این وان ها به دلیل نداشتن کیس، راحت تر از سیستم ها جا به جا می شوند. اما همچنان جا به جا کردن آن ها به آسانی لپ تاپ ها نیست.
  4. به دلیل یکی بودن کیس و مانیتور، دیگر احتیاجی به خرید مانیتور مجزا نیست.
  5. قطعات جا گرفته در این سیستم ها گرمای کمتری تولید می کنند. یکی از دلایل آن مصرف کمتر انرژی در آن است.
  6. آل این وان ها مشکل زیاد بودن و شلوغ بودن سیم و کابل را برطرف کرده اند.
  7. راه اندازی و کار با آنها بسیار ساده است.
  8. در کنار زیبایی دو چندان آنها، این دستگاه ها خصوصیاتی مانند: صفحه نمایش لمسی، کنترل از راه  دور و … را دارا هستند که به ارزش آنها می افزاید.

 

9. صرفه جویی در آل این وان ها تا ۸۶ درصد در مصرف برق صرفه جوئی می کنند. 

10. حذف سیم های متعدد و اضافی از دور دستگاه در مدلهائی که ماوس و کیبورد آنها وایرلس می باشد نظم خاصی به این دستگاه بخشیده است. 

11. در اختیار داشتن یک صفحه نمایش لمسی بزرگ از ۱۸ اینچ تا ۲۷ اینچ با قابلیت تک لمسی و چند لمسی از دیگر ویژگی های برجسته این دستگاه است.

12.  سیستم های all in one به جای اسپیکر مجزا، یک اسپیکر داخلی قدرتمند دارند و دارای وبکم و پورت های USB و HDMI می باشند.

بستن
مقایسه